dinsdag 22 september 2015

Mensen die nog steeds niet weten wat ze moeten zeggen bij het horen van 'depressie'


Als iemand overlijdt, is het soms moeilijk om iets gepasts tegen nabestaanden te zeggen. Door lijstjes in de Viva en Margriet, weet je inmiddels de do's en don'ts, net zoals je weet dat bij het uitgaan van een relatie je niet tegen de treurende zegt: geen hand vol, maar een...'

Sire heeft ooit voor psychiatrische stoornissen een campagne opgezet, Hoe reageer je op mensen met psychische klachten?

De volgende mensen hadden de campagne niet meegekregen.  

Dit zijn wat reacties die ik kreeg toen ik meldde een depressie te hebben.



‘Wat grappig, je ziet dat helemaal niet aan jou!’


‘Gelukkig komt het mooie weer er weer aan!’


‘Je neemt dus geen vierde kind?’


‘We gaan binnenkort ons gewoon helemaal 
lamzuipen in de stad!’


'En ik maar denken dat ik mensenkennis had, ik had jou wel wat stabieler ingeschat!'


'Een goed glas wijn, of een paar, haha, en lekkere kaas doen vast wonderen!'


‘Oh, ik ken ook iemand met een depressie, maar die heeft een echte! Maar die pleegt denk ik binnenkort wel zelfmoord hoor…’


‘Jij??? Een depressie? Hahahahahahaha’.


Tsja....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten