zaterdag 14 september 2019

Uitleg bundel twee...

Momenteel nemen we niemand aan i.v.m. de lange wachtlijsten


Gedichten, berichten en columns uit de ggz.


Lang verhaal, korte vraag.

Het is vér overdreven om te zeggen dat er dagelijks wordt gevraagd wanneer mijn volgende bundeltje uitkomt, maar die vraag krijg ik wel met enige regelmaat.

Nu heb ik plezier beleefd aan het uitbrengen van het bundeltje ‘Het was niet alleen maar leuk tijdens mijn depressie’. Dat plezier kwam vooral door een aantal fijne reacties. Vooral van mensen die aangeven dat naasten hen beter begrepen door een bepaald gedicht, door een tweet, of door het hele boekje. Om die reden heb ik het destijds ook gebundeld. Omdat die vraag er letterlijk lag: kan jij niet wat uitbrengen, want je kweekt begrip.

Dat wil ik nu wéér doen. Openheid over psychische problemen, want ook jou, of je naaste, kan het overkomen.

Destijds zocht ik mijn werk bij elkaar dat vooral te maken had met depressie en opname. Maar ik had nog heel wat ander werk liggen. Én ik schreef het afgelopen jaar af en toe ook nog wat door. Dan weer eens een gedicht, dan weer eens een column en natuurlijk tweette ik ook nog. Dus nu ligt er zo goed als weer een bundeltje klaar. Maar: ondanks de goede verkoop van de eerste bundel, heb ik daar zeer weinig aan overgehouden. De belastingdienst kwam langs, terecht en het UWV kwam langs, ook terecht natuurlijk. Maar het idee om van het overgebleven geld nieuw werk uit te geven mislukte daardoor. Wel kocht ik een nieuw klein laptopje, een Microsoft Abonnement en we zijn uit eten geweest, als gezin. Én ik kon, door de crowdfunding een leuk feestje geven bij mijn presentatie. En dat was al heel lang geleden voor me. Een feestje.

Nu ga ik het boek niet zelf meer verkopen, dus minder opbrengsten, minder belasting betalen etc.

Omdat mensen meedeelden mee te willen betalen aan een nieuwe bundel en ik toch al van alles had liggen, eerder gepubliceerd én ongepubliceerd werk, besloot ik tot het wéér bundelen van het één en ander. Gedichten, tweets, anekdotes en columns over de ggz. Opnames, therapieën, PTSS, suïcide, depressie: het komt voorbij. Iets minder cynisme wellicht. Géén ‘ggz-extra´s’. Maar met voldoende zelfspot en humor. Vind ik dan.

Ik heb opgevraagd wat me dit gaat kosten. En ik weet het richtbedrag... Laten ontwerpen, laten drukken, controleren, afspraken, verzending naar het Centraal Boekhuis...

Om uit de kosten te komen, heb ik wel wat nodig nodig en ik wil kijken of dit gaat lukken. In het stukje hieronder leg ik uit hoe je me kan helpen, met natuurlijk werkelijk geen énkele verplichting (vooral bedoeld voor vrienden en familie, deze opmerking;-))

Hoe je kan doneren? Lees blog hieronder!

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Sorry. Dacht dat het makkelijk werkte. Even op de hoofdtitel drukken en dan is het het tweede blog!

      Verwijderen