woensdag 27 januari 2016

burgernet

Soms liep er iemand weg van 'mijn afdeling'. Één keer ging het om een jonge jongen. Er kwam een burgernetmelding, met daarin de informatie dat je bij het zien van deze 'tenger gebouwde man', je hem AB-SO-LUUT niet zelf mocht benaderen, omdat hij gevaarlijk kon zijn. Men moest direct 112 bellen.

De dag erna zit ik samen met hem aan een tafel. We zijn de enigen die op zijn komen dagen bij het creatieve uurtje. Ik ga er maar vanuit dat hij op straat levensgevaarlijk is, maar dat hij dat in een creatieve ruimte met alleen een mollige moeder van 34 en een creatief therapeute niet is. 

Het zette me aan het denken: als er óóit een burgernetactie voor mij komt: ik wil beschreven worden als vrouw met een 'normaal postuur'. Het liefst nog als vrouw met een 'tenger' postuur, maar dat zou raar zijn. Mocht er tóch 'stevig' staan, is er pas echt een reden om mij niet te benaderen en absoluut 112 te bellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten